Aftonbladet.


Bild: Therese Rojo

Hej Bloggen.

Sitter och tittar runt lite på aftonbladets hemsida i ett försök att ha lite koll på omvärlden, har hittat en del sjuka artiklar. Läste t.ex. om en 1-årig pojke som fått en kopp kokhett te över ansiktet. När föräldrarna ringde SOS så ville du inte skicka någon ambulans utan de tyckte att familjen kunde ta sin egna bil (färden tog ca 40 min), sånt tycker jag bara är helknas.

Sen läste jag också att det är 40 år sedan Charles Mansons blodbad. Han sitter fortfarande inne i finkan fast han är 74 år. Man kan ju undra om han fortfarande är lika sjuk som då, eller rättare sagt om han har samma sjuka tankar som för 40 år sedan.

Läste också lite om mordet på Therese Rojo, hela den historien är ju också rätt knasig. Att de ens tvekar på att mördarens flickvän manipulerade honom förstår jag inte, sen att hon påstår att det hela bara var ett spel, en lek. Bullshit säger jag bara . Men ja, att pojkvännen ens gjorde det... visst man kan väl säga att han var i en sorts trans men ändå. Att kunna göra något så sjukt, eller att ens kunna sitta och planera det? Visst jag har väl vart arg på folk och velat se dem lida, fast jag skulle aldrig göra något mot dem. Man har väl typ sett det i huvet bara, hur personen man har en fejd med lider men jag har aldrig slagit någon och skulle nog inte kunna förmå mig att göra det heller.

Som ni kanske vet så är det diskussioner om att barnaga ska bli lagligt igen i Nya Zeeland. Det tycker jag är totalsjukt att man praktiskt taget lär sina barn att slåss. Det är ju som att säga att det är bra att slåss, vilket det faktiskt inte är? Vill vi att våra barn ska bli framtida mördare? Nej!

Sen finns det ju lite smått humoristiska artiklar som tex mannen som gömde en pistol mellan fettvalkarna, de kroppsvisiterade honom fyra gånger men kunde inte hitta pistolen.

Hittade också en artikel om ett barn som blivit dödsförklarad av sjukhuset. Men när föräldrarna fick hem bebisen för en minnesstund så hörde de plötsligt skrik, pojken var minsann livs levande.

Ville bara säga det :)

Puss & Kram,
Rebecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0