Gammelmormor. <3



Det gör ont att stå på egna ben utan dig, att behöva traska vidare längs vägen och se dig komma längre och längre ifrån mig. Jag vill stå dig när, ha dig hack i häl och känna din värme. Vill känna din trygghet och ditt lugn.
När jag går och lägger mig på kvällen finns du där som en skyddande ängel. Du sitter på min fönsterbräda och dinglar med benen. Ur din rygg växer vackra ståtliga vita vingar. De skimmrar i silver och jag har aldrig sett något så vackert. Du har en folkdräkt på dig, den som du alltid älskat. Du har ett leende på läpparna och du luktar våfflor. Gammelmormors våfflor.
Att sakna är inte ett ord för det här, det är att längta! För du sitter vid min säng varje kväll, du väntar på mig. Väntar tills det är min tur att stiga upp till himlen, du välkommnar mig då med öppna armar. Min längtan är stark men jag vet att du vill ha mig kvar på jorden för att uträtta goda ting.
Jag hoppas att du alltid kommer finnas vid min sida, för utan dig är det svårt att skaffa mod. Du ger mig så att jag klarar mig, inte allt jag behöver, men så att jag klarar av att leva, det tackar jag för.

Jag älskar dig Gammelmormor <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0