I'm back!

HEY BLOGGEN!



Nu är jag tillbaka från fjällen igen. Har riktigt kliat i fingrarna varenda kväll efter att inte fått ha någon dator att knappra på. Men nu är jag tillbaka! Helt utan kontakt till något sorts civiliserat samhälle, helt utan internet, utan hemtelefon, utan grannar, utan bussar, utan tåg har jag left sen i lördags.

Jag kom nyss hem till Melinda från en bilfärd som hållt på sen idag klockan 14.00, har alltså åkt bil i ca. 10 timmar. När vi kom hem bokstavligen slängde jag mig på datan för att jag saknat det så mycket. Kände mig hopplös, men i bloggvärlden kanske jag är ett hopplöst fall, vem vet?

Igår kväll/natt låg jag och Melinda och pratade om vad man är beroende av här i världen. Utöver allt som luft, träd, mat och sånt som man måste ha för att överleva enligt regel, vad är det då man behöver. Min lista såg ut såhär;

Kärlek
Vänner
Familjen
Ciggaretter
Bloggen


Sen vill jag såklart ha många fler saker, men livet känns ganska meningslöst utan det jag satte på listan, med allt det så klarar jag mig faktiskt.

Men vad har hänt i fjällen då? Jo, vi har plockat hjortron, rensat hjortron, gjort sylt av hjortron. Ja, gjort i stort sätt allt man kan göra med hjortron. Detta har också lett till att jag drömt mardrömmar om hjortron. Hemskt! Thomas tyckte att jag kunde göra en film om min hjortron-mardröm. ^^

Men nu ska jag inte trötta ut er med ett sådär långt inlägg som det nog redan har blivit, men självklart gjorde vi mer i fjällen än att bara plocka hjortron. Men vill ni veta något om det får ni helt enkelt skicka iväg en kommentar och fråga :)

Ha det bäst bloggen, nu är jag tillbaka och jag vill inte släppa dig på ett bra tag.

P.s. Inflyttningsfest på fredag, woho!

Puss & Kram,
Rebecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0