Nära & Kära.

Hej bloggen.

Ofta när jag skriver i bloggen så skriver jag namn på massa olika människor, följer man inte min blogg noga så kanske man inte alltid vet vilka det är. Så jag tänkte berätta lite kompisars namn och vad det har för roll i mitt liv. :)

Mårten R.
Detta är en snubbe vars namn kommer upp rätt ofta i min blogg, detta är eftersom att vi faktiskt bor ihop. En bättre killkompis kan man inte få. Lärde känna honom i November då vi stötte ihop på en fest hos en f.d. killkompis som jag tyvärr inte har träffat på flera månader. Sen har vi väl typ hängt ihop sen dess, det är först nu till hösten som jag har flyttat in eftersom att jag ska börja skolan nära honom. Ibland kan jag också nämna hans bröder, Mathias & Marcus hans mamma kan också nämnas, hon heter Kerstin :) Mårtens kompis Linus kan säkert också nämnas då och då.

Melinda W.
Den här snuttan sitter jag faktiskt hemma hos nu, i hennes säng med hennes dator i knät. De flesta av mina dagar under sommarlovet har spenderats här hemma hos henne och ja, hon är väl en av mina bästa tjejkompisar utan tvekan. Det är synd att hon inte tycker om att träffa mycket folk men jag är glad att bara få träffa henne så jag överlever :) Om jag någon gång nämner Anneli, Thomas, Elina eller Bullen så är det för att det är Milles mamma, pappa, syster och katt :)

Camilla S.
Ja förklaringen till henne är väl inte så svår. Torsdag den 8:onde april (skärtorsdagen) 1993 så ploppade hon ut mig på BB. Det är ju min mamma :) Oftast använder jag nog ordet mamma men ibland kanske jag skriver Camilla och då vill jag att ni ska veta att det är hon. Mitt mellannamn är också Camilla så det kanske kommer upp någon gång. Anna-Lena kan säkert dyka upp ibland tillsammans med mamma också, Anna-Lenas dotter Fanny kan också komma på tal.

Alice M.
Underbara lillasyster som sattes till världen den 11 maj 2000. Henne pratar jag väl om ibland och då använder jag mest hennes namn, ibland skriver jag lillasyster. Men jag har bara en lillasyster så det är väl inte så svårt. Sen finns det iof en tjuv som har bytt namn till Alice men det är INTE min syster. Tjuven pratar jag aldrig om så om jag säger Alice så pratar jag om systra mi :)

Klara L.
Ja, den här flickan träffade jag första gången när jag var tre år, sen har vi typ bott ihop sen dess eftersom att hennes pappa och min mamma blev tillsammans och fick vår gemensamma lillasyster, Alice, som jag nyss berättade om. Klara kallar jag ofta för syster även om hon inte är det biologiskt. Våra föräldrar gjorde slut för några år sen men hon är fortfarande som en syster för mig. Hon spelar i alla fall en stor roll i mitt liv.

Jannie H.
Här är en till av mina bästa kompisar. Dock en av dem som jag inte träffar särskillt mycket, vilket faktiskt är synd. Men är det inte skola så är det jobb, och är det inte jobb är det resor, och är inte det resor så är det någonting annat som hindrar oss från att ses. Men, jag kan alltid, vilken tid på dygnet det än är så kan jag alltid ringa henne. Hon lyssnar och hon ger mig råd, hur trött eller upptagen hon än är. Hon är guld värd. Tillsammans med henne kan ibland Linnéa eller Nelson nämnas, detta är hennes syster och hennes hund. Linnéa och jag har gått i samma klass men det är Jannies lillasyste, lärde känna Linnéa genom Jannie från början så... :)

Alexander S.
Även känd under namnet "Lillebror". Detta är min fars son, min biologiska ja, "halvbror" kallar de det men det finns inget halvt mellan oss. När vi ses är det som att vi flyter ihop, blir ett. Han vill vara som mig, jag är hans enda syster. Hans förebild och jag har svikit honom. Jag har lämnat honom. Jag älskar honom mer än allt annat i hela världen, men jag har svikit honom. Eftersom att jag bestämmt mig för att inte träffa min far, så mast jag också min bror, och han förlorade sin enda syster. Jag saknar min lillebror.

Linn.
Kusin! Det här är min underbara kusin, som jag inte hade träffat på mer än ett år när jag stötte ihop med henne på Ikea för ett tag sen. Nu har vi pratat över sms i flera dagar och i veckan ska vi ses. Helt underbart. Har saknat henne jätte mycket. En till lite läskig sak är att hon är med barn, grattis grattis kan man ju bara säga :) Tillsammans med Linn kan också Faster Eva,  Kusin Linus och Linus & Linns pappa Leffe.

Maja L.
Barndomskompis som jag lärde känna när jag precis flyttat till Sigtuna, 6 år gammal. Vi gick i samma skola först i S:t Per sen bytta båda två skola till Väringa, sen trallade hon upp till S:t olof och ett år senare kom jag också dit. Sen när hon slutade på S:t olof så började jag på Josefinaskolan. Men nu har vi nästan ingen kontakt längre, vilket jag tycker är synd. Men hon är gull iaf. :)

Amilia S.
Detta är en söt brud. Har känt henne sen jag började på Väringaskolan i tvåan. Vi hade våra fajter i början eftersom att hon inte var vän med min kompis Isabell K, men på senare tider har vi blivit riktigt goa kompisar. Älskar henne väldigt högt och försöker att alltid finnas där för henne. Underbar brud det här! Sen att hon har en liten minihund som heter Armani det är bara roligt. :) "Så duuuu Amilia." haha.

Britt D.
Jaa, detta är kvinnan som gav liv till min mamma. Det är ju min mormor. Världens bästa mormor, som gör världens goaste bullar. Hon har också världens finaste sjötomt, tillsammans med världens bästa morfar, Leif! Jag kallar honom morfar, men egentligen så heter min morfar Jan, biologiskt alltså, men det sket man ju i. För Leif har vart som en morfar för mig hela mitt liv, ända sen jag föddes. Så om jag skriver morfar någon gång så menar jag Leif skriver jag däremot Morfar Jan så är det min biologiska morfar.

Helena & Sabrina.
Detta är två goa skåningar som jag tycker väldigt mycket om. De är goa, de är glada och ja, allt man kan önska sig. Önskar bara att jag kunde få träffa dem lite mer. Men, en fika med dem har stått på schemat länge men aldrig blivit av, så jag går bara här och väntar. De läser även min blogg, vilket är mycket trevligt.

Emma O.
Den här tjejen är en av de bästa, eliten i mitt hjärta så att säga. Hon är en gullig fjärt. Har hängt med henne sen jag började.... jag vet inte riktigt när jag började umgås med henne, men jag vet att varje lite sekund med Emma är guld värt. Detta är en brud jag aldrig tänker släppa. Tillsammans med henne kan också hennes brors namn komma upp, fast det är inte särskillt troligt. Men, han heter iallafall Jesper.

Sarah W & Hanna S.
Det här är två gullesnuttor som jag lärde känna i klass nio. Jag började i deras klass på Josefinaskolan HT 08. Jag säger bara att klass 9 hade utan dem varit ett tråkigt år. För de har gett mig så mycket glädje och fått ur mig så mycket sorg att jag bara kan buga och bocka för dessa underbarar människor. Tack för att ni finns mina änglar.

Ingrid O & Frida B.
Dom här låg jag väl lite på kant med från början. Eller ja, Ingrid och jag har väl vart lite sådär värsta fiender. Men, det fixade upp sig tillslut och vi är polare nu. Tråkigt bara att vi båda flyttar långt åt helvete så vi inte kommer kunna träffas. Frida däremot hoppas jag få träffa mycket eftersom att hon faktiskt inte har något emot att åka till Stockholm varje dag.

Lottis S.
Vi var väl bra kompisar först, sen bråkade vi lite, sen var vi kompisar sen bråkade vi lite. Nu är väl läget neutralt mellan oss och vi kan prata och skoja precis som vanligt. Hon läser också min blogg som en tok har jag fått höra, önskar bara att hon kunde kommentera lite mer. :)

Maria G.
Den här snyggingen är Maria, också känd som Mian. Hon är söt, snäll, gullig, givmild och ja, bra helt enkelt. Det ända som suger är att hon har vart borta nästan hela sommarn. Jag saknar henne för fan. Usch och fy och blä. Tillsammans med henne kan också Aru nämnas, detta är hennes pojkvän. Han heter egentligen Robert.

Jimmy T & Maria E.
Det här är två gulliga små saker. Tidigare så bodde de i tumba men har nu flyttat till jag vet inte var. Så nu kanske man inte får se dem lika mycket, eller? Jag hoppas i alla fall att de läser min blogg nån av dem. De har tillsammans också en hund som heter Gino.

Niklas M & Melissa S.
Samma dag som jag träffade Mårten för första gången så träffade jag också Niklas. Vi blev inte direkt bästa kompisar utan han tyckte att jag var barnslig och jobbig, jag tyckte väl lite detsamma om honom. Men när vi sedan skulle fira nyår tillsammans hemma hos Jessie så började vi om på nytt och blev riktigt bra kompisar faktiskt. Genom honom har jag också fått lära känna hans goa flickvän Melissa som nu är en vän till mig.

Math.
Det här är en kompis som jag lärde känna genom min pojkvän Martin. Math är en go och glad kille som jag tidigare pratat mycket med i telefon om allt mellan himmel och jord. Han är en riktigt bra kille som man gärna vill vara kompis med. :)

Olle E.
Olle
 som egentligen heter Olof är en hygglig prick. Det är mammas kompis och han är otroligt snäll och givmild. Han har till exempel gett mig min Marilyn Monroe tavla som jag älskar högt. Vi var för inte så länge sen på hans land med honom också, det var jätte kul. Han är för övrigt en mycket glad människa som ser på det mesta som positivt.

Jennifer S.
Åh min goa glada powerpuff rosa lilla vän. Det här är en brud som är sjukt snygg, har asläckert hår och sjukt bra klädsmak. Hon sminkar sig också förbannat snyggt. Hon är en glad och sprallig tjej för det mesta och hon är väldigt glad i Ben & Jerry´s. Det är bra :)

Crille P.
Go snubbe som jag lärt känna genom Mårten. Han ser dock väldigt mycket ut som min pappa i yngre dagar, det är lite jobbigt. Aja, Crille är i alla fall en rolig prick som jag träffar lite titt som tätt. Tillsammans med honom kommer kanske hans bror, Fredde upp eller Rille som är kompis med Fredde fast som jag också känner. :)

Mia.
Det här är mammas bästa kompis, hon har en son som heter Dennis. Honom har jag känt hela mitt liv men nu har jag inte träffat honom på jätte länge. Han har numera en tjej som heter Heidi :)

Byggisarna.
Eftersom att jag lite halvt på sniskan bor hemma hos Melinda så kommer byggisarna ibland på tal. Detta är byggjobbare som håller på att bygga Milles familjs hus, som vi är i. Därför bankar det och låter väldigt mycket, uscha.

Else-Siv S.
Else-siv
är farfars syster. Hon är den enda som jag har haft kontakt med hela tiden sen jag bröt med pappa. Det har känts väldigt skönt att veta att jag i alla fall har någon som bryr sig från pappas sida. Inte ens farfar hör av sig liksom ,fast Else-siv ber honom ringa hela tiden och jag vet inte hur många gånger han har fått mitt nummer. Om han bara kunde ringa en enda gång och fråga hur jag mår... :)

Julia, Thommy, Tina, Linnea, Victor, Pippi, Emma, Ellen, Jesper, Bigge, Pelleper, Salle, Sulle, Mina, Niklas, Tea, Nathalie, Philip, Anna, Anna, Alex, Anton, Jocke, Gim, Toni, Jörgen, My, Isabelle, Fia, Martin osv.
Dessa mysiga människor lärde jag känna på Peace and love! :)


Sen finns det såklart många andra också som jag känner men det här är alla som någonsin nämnts i min blogg.

Puss & Kram,
Rebecka.

Kommentarer
Postat av: helena

åh snuttan<3 du e för go:)

Saknar dig så fikan måste verkligen bli av snart.

Söndag?

<3<3

2009-08-10 @ 19:53:59
URL: http://www.skogastjej.devote.se
Postat av: Rebecka' <3

Jag har den där modell för en dag saken på söndag :( <3

2009-08-11 @ 00:51:27
URL: http://beckastrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0