Vinterlov!


Bild: Julfika i klassrummet innan avslut.

Hej hej!

Nu sitter jag på tåget hem från skolan. Började morgonen med att vi fick sovmorgon till tio, då samlades vi i klassrummet och fikade lite och hade det trevligt med klassen. Sen gick vi ner i aulan och hade julavslutning med hela skolan. Härliga framträdanden från seriösa elever och totallt oseriösa lärare, video kanske kommer upp här när jag fört över dem från nallen till datan. Sjukt rolig show lärarna hade i alla fall.

Efter avslutningen begav sig nästan alla från Nv1c vidare till Södertälje Centrum, Crazy town, och käkade. För min del blev det kycklingspett, pommes, tzatziki, salsa och sallad. Mums! Det var första gången Alex såg mig äta en riktig måltid sa han, förutom sallad då. Men can you blame me? Sallad är ju så sjukt gott! Särskillt valvet (a)

Igår var mörkaste dagen på året vilket betyder att nu vänder det. Nu går vi mot ljusare dagar, vilket ger mig lite hopp att det kanske är mer än bara solen som kommer tillbaka till vårt kalla land. Kanske vänder allt dåligt i mitt men också många andras liv till bra nu? Vi kan bara hoppas.

Ska i alla fall träffa Millebästis inne i stan nu, sen ska vi hem till mig en snabbis och hämta lite grejer till julafton och sen bär det av till henne o fira lilla julafton. Myspys! Så ni får ha en underbar fortsättning på dagen, kanske kommer och uppdaterar lite sen påväg hem till Melinda, rätt stor chans att datan åker fram och leker kamera ^^

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0