Homosexuell, Bisexuell, Heterosexuell.

Hej bloggen.

Nattugglan är i farten, jag det vill säga. Var ute nyss för en liten rökpaus, satte mig ute på stenmuren och började fundera på lite olika saker. En av sakerna jag började fundera över var vår sexuella läggning. Det har vart så mycket prat om vad som är okej och inte okej men jag känner bara att alla ska väl få vara som de vill?

Jag är straight men har absolut inga problem med att andra är bisexuella eller lesbiska, för varför skulle jag ha det egentligen? Det är väl inte mitt beslut om vad andra ska tycka om och inte tycka om? Jag förstår mig inte på folk som ska sätta sig emot att andra inte ska få tycka som de vill!

Men det finns saker inom det här som jag inte tycker särskillt mycket om. Om en lesbisk eller bisexuell stöter på mig, vilken händer titt som tätt så tycker jag att de ska ha förståelse när man säger att man faktiskt dras till killar. Ingen kan ju direkt tvinga mig till att tycka om tjejer istället eller hur?

Som jag tidigare har skrivit om så har jag några vänner som står mig väldigt nära, en av dem är faktiskt lesbisk, och en annan bisexuell, och jag skulle aldrig kunna tänka mig att ha några som helst problem med det. Ingen av dem stöter på mig eftersom att de vet att jag är straight.

Sen stör jag mig på killar som ofta säger "Det är inte okej att vara bög men lebbar är heta" liksom hallå? Grupptryck eller vaddå? Folk kommer inte direkt tro att ni är homosexuella bara för att ni tycker det är okej att andra kan vara det? Ta er en tankeställare och väx upp!

Puss & Kram,
Rebecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0