Sjukt?!

Familjen vill inte veta av våldtagen 8-åring

Liberias president Ellen Johnson Sirleaf har kraftigt kritis 
Bild: Liberias president Ellen Johnson Sirleaf.

Du kan läsa hela artikeln här:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5562441.ab

Kort beskrivning:
Åttaårig flicka våldtogs den 16 juli i Phoenix av fyra pojkar,9, 10, 13 och 14 år. Hon lockades in i ett förråd med löfte om tuggumi där de sedan spände fast henne och utsatte henne för sexuella övergrepp. Efter dådet säger flickans pappa  till polisen att familjen inte längre vill ha någonting med dottern att göra. De känner att hon har dragit skam över familjen. Alla de inblandade barnen är liberiska flyktingar, såhär säger Liberias president Ellen Johnson Sirleaf om händelsen;
  - Det är inte en fråga om skam för familjen. Det är frågan om ett övergrepp på ett ungt barn. Det kan inte tolereras. De skulle hjälpa barnet som har blivit så traumatiserat.
I Liberia, där barnen kommer ifrån blev våldtäkt inte olagligt förrän 2006.


Mina tankar om detta.
När jag såg rubriken till artikeln gapade jag som en guldfisk. Var är världen påväg? Vi är väl inte djur, eller? Sen så är det väl aingens jätte sjukt att en pojke på 9 år, lika gammal som mina lilla söta syster, våldtar en flicka på 8 år? Frågan är då, vad det är som påverkar det . Är det TV, Film, tidningar eller spel? Min syster är 9 år och ganska mogen för sin ålder. Hon tycker att sex är äckligt, allt med killar förutom puss och kram är utanför hennes världsbild.

Det jag också undrar över är, hur kan familjen överge henne? Inte ens jag skulle anta att det var våldtäkt det var frågan om jag skulle befinna mig i hennes situation. Föräldrarna säger att hon dragit skam över familjen. En liten flicka, uppspänd som en försöksdjur mot en vägg för att några omogna småbarn ville pilla lite? Har flickan inte haft det jobbigt nog?


Så alla ni som läser det här, KOMMENTERA! Skriv vad ni tycker. Don't be afraid.

Puss & Kram,
Rebecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0