Sviken av SL och trasiga byxor.

Hallå bloggen.

Igår var jag hemma hos Jimmy och Maria eftersom att Jimmy fyllde 24 i torsdags Turturuvorna flyttar på lördag så det blev bara lilla sällskapet. Jag, Mårten, Niklas, Maria och Jimmy (+Gino) hade det jätte trevligt. Snackade, lyssnade på musik och ja, massa roligheter.

Började dra mig därifrån vi tre tror jag. Men, det gick inga bussar så gick ner till Tumba tillsammans med Niklas. Fick ett nervöst sammanbrott på vägen men Niklas gjorde allt han kunde för att göra mig glad, fast idag pratar han inte med mig, eller svarar inte på sms och när jag ringer iaf. Tack iaf för att du fanns där för mig då.

Sen när jag kom till tumba gick det varken tåg eller buss någonstans, så jag la mig ner på en parkbänk och pratade med Math i telefon, mycket intressant diskution hade vi! Sen kom en buss mot södertälje, den hoppade jag på. Träffade några konstiga människor som tyckte om film och att knäppa med fingrarna.

Hoppade av i Rönninge och insåg att nej, där ifrån gick det inte heller några bussar. Attans! Jag började sakta att använda fötterna eftersom att SL återigen svikit mig. Klockan är vid det här laget halv fem så jag försökte med trög framgång få lift men det kom ju inte så mycket bilar.

Men mitt andra försök lyckades, första bilen hade tydligen brått till flygplatsen, fattar inte varför de ens stannade?! Aja, andra försöket lyckades och jag fick skjuts nästan hela vägen fram. Sen gick jag den sista biten, men när jag skulle hoppa över staketet vid huset så rev jag sönder mina byxor, attans!

Vaknade sen idag runt fem, törstig som fan så jag skickade iväg Martin till att hämta vatten. Det var goodie. Nu sitter jag hemma hos Melinda, som jag typ bor hos just nu och skriver. Vi ska snart gå ut och röka vattenpipa och ha oss :) Imorgon ska Mårten och hans mamma börja lasta ut allt från lägenheten, woho! Sen är det bara för mig o flytta in.

Men nu ska jag grabba tag i Mille och dra ut henne så vi kan sätta igång pipan. Ha det bäst! KOMMENTERA MERA!

Puss & Kram,
Rebecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0