Sweet Dreams.



Hej bloggen, jag och Melinda samtalade om drömmar igår. Hon berättade om en dröm hon haft två gånger som ni kan läsa om längre ner. Detta gjorde så att jag drömde en så lustig dröm inatt att jag inte vet om jag vågar erkänna att jag drömde den eller inte. Men nu ska ni få höra om Milles dröm.

Good - Bad.  (skrivet av Melinda)

Drömmen börjar med att jag är en liten fågel, typ en svala som flyger över ett stort drömlandskap med berg, beckar och skogar. Solen lyser och allt är som en dröm, efter ett tag flyger jag mot ett stort svart hus som liknar Addams huset. Utan förvarning blir det skymning och jag försöker flyga uppåt men de är som att jag tappar kraften och dalar nedåt. Gång på gång försöker jag flyga uppåt och bort från huset men något hindrar mig. En häx-liknande tant kommer ut ur huset med en håv, jag försöker fly men kan fortfarande inte flyga högre än ungefär 2 meter över marken. Tanten jagar mig med håven mot ett läskigt träd som du säkert sett i mardrömmar som du haft, detta var innan ett vackert äppel träd. Jag försöker sätta mig på grenarna men det är omöjligt.


Helt plötsligt byter drömmen scen och jag är en liten flicka i 5 års åldern. Tanten har stängt in mig i en liten svart skrubb under trappan i huset, jag kan se ut genom små springor i den trasiga trappen men ser bara ett svart rum. Drömmen byter scen igen och nu går jag runt som en flicka i gamla korridorer på tredje våningen i huset. Jag går mot ett rum, de är gammeldags rosa och slitet, den häx-liknande tanten ligger i en säng i rummet. Det ända som finns i rummet är sängen, en stor garderob och ett sängbord. Jag går fram till tanten och hon ser på mig med bekymrande ögon. Jag går närmare henne och sen slutar drömmen.


Någon som kan tyda drömmar som kanske kan förklara lite varför hon drömmde så? :)

Puss & Kram,
Rebecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0