Glädje.

Något vi alla behöver i våra liv är glädje. Vi behöver något att älska, vårda och känna sig behövd av. Alla behöver känna sig behövda, även om det låter som att det kan vara något jobbigt och ansträngade så är det något vi behöver. Jag känner mig inte behövd av någon. Det är ingen som behöver mig, och jag behöver ingen heller.

Tjo tjena. Bullshit. Jag behöver någon. Jag behöver något. En glädje. Att kunna tänka på något i de svåra stunderna. Det är vad man behöver. Någonting som kan ses som ljust i det mörkaste. Att hitta den glädjen är svårt. Men jag har hittat den nu. Jag vet vad jag behöver.

Jag behöver känna mig behövd och älskad, jag har nyss kommit ut ur ett förhållande där jag inte kände mig behövd och älskad. Jag skulle behöva att en enda människa fanns där bara för mig, veta att han saknar mig och vill ha mig hos sig utan att jag ska behöva fråga om det. Det är vad jag behöver.

Jag behöver någon som behöver mig. Jag skulle behöva ett husdjur, nu som aldrig förr skulle jag behöva ett husdjur. En liten hund som behöver mig. Att få vårda och ta hand om, få gå ut med och vara stolt över att det faktiskt är min lilla skatt som sover bredvid mig och som följer mig i hälarna när jag går någonstans. En hund, jag vill ha en hund.

Men för att kunna ha en hund behöver jag ett nytt boende, men åh vad jag vill ha en hund. Aldrig förr har jag känt ett så starkt behov av att få ha en liten krabat som älskar mig över allt annat. Och vet ni vad? Jag skulle vara den bästa och mest älskande hundägaren som någonsin funnits. För fyfan vad kärlek jag kan få men fyfan vad kärlek jag behöver.

Ett långt inlägg och min men också många andras behov i vardagen, något litet som kan ge glädje och ljus i den mörka vintern. Ska det vara så svårt att få det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0