Nya tider.


Bild: Älskade broder.

Hejhej! 

Nu har jag inte skrivit på JÄTTE länge och detta är för att jag tänkte att jag inte skulle skriva något förns jag vet hur allt ligger till, och nu har jag väl en liten aning i alla fall. Men den egentligen anledningen till att jag skriver är för att jag behöver råd från er! Som många av er vet så har mitt liv vart helknas senaste året och jag vet knappt vad som är ut eller in. Nu har det i alla fall blivit såhär. Jag har hoppat av skolan. Nej, jag tänker inte totalt skita i skolan och jobba på ICA resten av livet. Jag har potential och jag tänker inte slösa bort den för att Naturvetargymnasiet inte föll mig i smaken.

Så varför hoppade jag av?
1. Jag var ensam svensk i klassen och började faktiskt tröttna på att nästan aldrig förstå vad någon sa.
2. Lärarna och jag gick ju jätte bra ihop, NOT!
3. Skolan låg för långt bort, ska man åka 3 timmars tåg och buss varje dag bara för att komma till och från skolan så måste man verkligen vilja det.
4. Mitt i alla panik med att flytta mellan olika ställen och av allt annat i mitt liv som hände så vart jag otroligt stressad, vilket gjorde mig sjuk, vilket ledde till att jag inte var pigg i skolan, och ibland kom jag inte ens iväg till skolan. Jag missade alltså en hel del, visst jag tog igen det och gjorde uppgifterna, men jag förstod ju ingenting?

Vad är det som gör att jag klarar av skolan den här gången då?
1. Jag tänker inte välja en skola fylld av utlänningar, jag behöver ett svenskt klimat. Inte för att jag har någonting emot folk från andra länder, men jag måste iallafall höra svenska runt omkring mig och förstå vad vi pratar om under grupparbeten.
2. Se till att skolan är värd att gå på och välja en linje som jag faktiskt älskar och brinner för, musik!
3. Inte komma sent och missa massa lektioner, ska istället försöka att få så mycket som möjligt gjort i skolan, och får jag läxor gör jag dem på en gång, skjuter inte fram det.
4. Har gått till läkaren och fått massa remisser till olika ställen för att kolla upp mina andningsproblem och mina sömnproblem. Vilket förhoppningsvis leder till en piggare Rebecka.

Så vad tycker ni? Kan
Musik/sång vara mitt kall? Har ni några mer tips när man väljer nytt gymnasium? Skulle bli jätte glad om Mamma & Pappa
& övrig släkt som läser kommenterar och ger mig tips, jag behöver er just nu!

Så nu vet ni hur det ligger till, sen ville jag bara säga att jag saknar min älskade lillebror Alexander jätte mycket, det är gullungen på bilden. Får bestämma något med pappsen snart så att jag får träffa Pappa, Sander och Najet! 

Hare bäst!
Puss.

Kommentarer
Postat av: Helena

Gumman om du känner att musik är rätt för dig ska du verkligen följa ditt hjärta:)

Jag vet att det kommer gå bra.

Och e glad över att få läsa att du mår bra igen, då mår jag bra hihi.

<3

2010-02-08 @ 11:18:55
URL: http://skogastjej.devote.se
Postat av: äckelelin

jag har också hoppat av. gör lite allt möjligt nu, fixar lite småjobb här och var och i övrigt gör saker jag mår bra av C: ska börja en distansskola till hösten istället.

ville bara säga det så du vet att du inte är ensam och det inte är så konstigt att inte riktigt passa in i skolan liksom hihhiho. hoppas du mår bättre!<3

2010-02-08 @ 13:43:51
Postat av: Mian

Inte för att jag är släkt, men jag tror minsann att musik och sång kan vara rätt för dig! <3

2010-02-08 @ 21:47:12
URL: http://alise89.blogg.se/
Postat av: rebecka´<3

Åh vad glad jag blir! Tack!! <3

2010-02-09 @ 13:14:44
URL: http://beckastrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0