All about me.

     
Inga lögner.

Nu tänkte jag lite smidigt förklara för er varför jag inte äter godis och varför jag inte äter så mycket mat och ändå är tjock, de flesta som står mig nära vet men tydligen är det folk som står mig så sjukt nära som inte vet ett skvatt. Vi börjar med godiset.

Ja, godis kan vara gott ibland men jag mår så sjukt illa av godis. När jag var liten kunde jag inte äta mer än 10 godisbitar utan att spy. Andra söta saker som tårta när man var på kalas t.ex. funkade inte heller. Därför är alltid alla kalasbilder på mig oftast i bara en extra t-shirt eftersom att klänningen är nerspydd, mysigt va? Nu kan jag dock kontrollera mitt intag av godis och kan väl äta en 4-5 godisar ibland, men blir smått illamående av bara det, så står helst över. Choklad däremot, det funkar bättre än annat godis så det äter jag oftast om jag ska äta godis.

Nu kommer vi till maten. Oh my God tänker du, ska hon påstå att hon inte äter mat och ändå ser ut som hon gör? Ja tänk för att jag ska det. Jag känner inget vanligt matsug som man ska göra, är liksom aldrig riktigt sugen och aldrig riktigt hungrig. Jag känner inte heller behovet efter sömn och kan därför vara vaken ibland flera dygn i streck. Hade dock en period under jullovet då jag blev trött jätte tidigt flera dagar, det var lite läskigt eftersom att jag inte blivit trött på det sättet på ett halvår.

Men i alla fall, jag känner som sagt inget sug efter mat. Det ända jag känner sug efter är pastasallad. Sallad, kyckling och en massa grönsaker, något annat finns inte på kartan. Om det bjuds på mat hemma hos någon så är det klart jag äter men har som sagt inget sug så det blir inte mycket mat på tallriken direkt.

Så mitt problem är inte att jag vill bli smal så jag slutar äta, utan jag glömmer bort helt enkelt. Jag har inget sug efter mat och då glömmer man att man måste äta var tredje timme också kan man bli utan en enda tugga i 24 timmar istället.

Men varför är jag inte smal då?
Jo nu är det såhär, man blir inte smal av att skippa måltider. Kroppen ställer in sig på svält och försöker göda kroppen själv, och sen när man äter igen så går man bara upp. Jag kämpar som fan med att äta något var tredje timme nu och gick ner 5 kg snabbt som bara den men nu har jag börjat glömma igen, eftersom att skolan börjar och så.

Så det är faktiskt bättre att äta t.ex. frysmat var tredje timme än att inte äta någonting alls.

Om någon tvivlar på mitt ord så är det bara o fråga vilken läkare som helst, eller helt enkelt ringa mor min. För jag ljuger inte, det är inte min stil.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0